Innstillinger

Vi har ingen bindingstid hos Telipol, og opererer dermed ikke med operatørlås.

Likevel kan din mobil kan være operatørlåst av en tidligere operatør, hvor du opprinnelig kjøpte mobilen. SIM-kortet ditt vil da ikke fungere før du har låst opp mobilen, men dette er som regel ganske enkelt å gjøre!

Det er kun den operatøren som har låst telefonen som har tilgang til operatørlåskoden. Er telefonen mer enn 12 måneder gammel kan du finne koden på mobilleverandørens nettside. Ved henvendelse til mobilleverandørens kundeservice vil du bli bedt om å oppgi en IMEI kode. Denne koden (15 siffer) finner du på telefonen bak batteriet, eller ved å taste *#06#.

Du finner veiledninger på operatørens hjemmeside for de fleste mobiltelefoner (ofte Telenor eller Telia)

iPhone

Dette kan skyldes feil SMS-sentral på din iPhone. For å legge inn SMS-sentralnummer på iPhone, kan du taste følgende kode der du vanligvis taster telefonnummer:

*5005*7672*+4790002100# etterfulgt av ringetasten.

NB! det er veldig viktig å bruke +47 foran nummeret.

Andre mobiler

For å legge inn SMS-sentralnummer på andre telefoner kan du gå inn på Meldinger – instillinger (inne på meldinger) – finn meldingssentralnummer/SMS-sentral – legg inn nummer +4790002100

NB! det er veldig viktig å bruke +47 foran nummeret.

Utgående e-post server på din mobil er: smtp.online.no

Funksjon Kode
Aktivere viderekobling alle samtaler **21*(nr)#
Aktivere viderekobling ved ikke svar **61*(nr)#
Aktivere viderekobling ved ikke kontakt (avslått mobil/ikke dekning) **62*(nr)#
Aktivere viderekobling ved opptatt **67*(nr)#
Deaktivere / slå av viderekobling ##002#

 

Obs! Husk å avslutte alle tastekoder med å trykke på knappen som markerer send eller ringeknappen.

Det koster ikke noe ekstra å viderekoble. Når du mottar telefoner som blir viderekoblet, vil du bli belastet vanlig samtaletakst til nummeret det er viderekoblet til som ved en vanlig samtale. Vedkommende som ringer deg blir belastet for samtalen til ditt nummer. Ved viderekobling til MobilSvar blir kun den som ringer belastet for samtalen.

For viderekobling til MobilSvar, benytt MobilSvar-nummeret +47 91509001.

 

Viderekobling i utlandet

Vennligst merk at viderekobling i utlandet fort kan bli kostbart.
Når du mottar samtaler som blir viderekoblet mens du befinner deg i utlandet, vil du bli belastet for utlandspriser ved mottak av samtale og utgående samtaler. Prisen vil variere etter hvilket land du og mottaker befinner seg i.

PIN og PUK finner du på rammen til SIM kortet, og på MinSide.

Hvis du får problemer kan du få tilsendt PIN og PUK koder til din registrerte e-post adresse hos oss. Ta kontakt på ks@ncw2411.nclhot1.netclient.no så sender vi kodene så fort vi har mulighet.

Vær oppmerksom på at hvis du har endret PIN-koden din til en selvvalgt kode, så vil ikke dette være oppdatert på MinSide. Da kan du eventuelt taste feil tre ganger, så din mobil ber deg om PUK-kode i stedet. Da får du satt en ny PIN-kode igjen.

Dette er nummeret til din mobilsvar: 91509001
Mobilsvar er gratis og du kan fjerne/legge til tjenesten på MinSide.

Slik slår du av/på Mobilsvar

Slå av Mobilsvar: Tast ##002#, trykk ring/send
Slå på Mobilsvar: Tast **61*91509001#, trykk ring/send

Ring Mobilsvar fra utland eller annen telefon enn din egen

Når du skal ringe Mobilsvar fra en annen telefon enn din egen, eller fra utlandet, må du taste en personlig 4-6-sifret kode. Har du ikke denne, kan du få den tilsendt på følgende måte:
For å endre kode: Ring Mobilsvar, trykk 3 i hovedmenyen, følg opplest veiledning

Hvis du ønsker å høre talemeldingene dine fra en annen telefon

Ring + 47 og ditt mobilnummer. Det vil ringe som vanlig på ditt nummer.
Når du hører din egen velkomsthilsen, avbryt denne med å taste *.
Tast deretter din Mobilsvarkode og trykk #.

Se avanserte funksjoner for mobilsvar her (link videre til ny underside)
Mobildata

Mobildata er automatisk aktivert på alle våre abonnement. Hvis du selv har valgt å sperre for mobildata kan dette åpnes på MinSide eller ved å ta kontakt med kundeservice. Husk at du kan skru av og på mobildata selv på din mobiltelefon, og sjekke først om dette er slått på.

Det er en viktig innstilling som må være lagt inn for mobildata: APN: telenor

 

MMS

For å kunne sende og motta MMS må mobildata være aktivert, så merk at din mobil bruker (litt) datatrafikk ved mottak og sending av MMS.

MMS er automatisk aktivert på alle våre abonnement.

For å sende MMS kreves det at du har en mobiltelefon som støtter MMS og at du har riktige innstillinger på din telefon. De aller fleste mobiltelefoner i dag er satt opp for MMS – hvis du har problemer med å sende/motta MMS kan du sjekke at følgende innstillinger er lagt inn på din mobil:

APN: telenor
MMSC: http://mmsc
MMS-proxy: 10.10.10.11:8080
Maks. MMS-størrelse: 300000

Dersom MMS fortsatt ikke fungerer på din telefon kan du også se i brukerveiledningen for din mobiltelefon eller se nærmere veiledning for utvalgte modeller under.


HTC

Normalt skal alle HTC telefoner automatisk registrere MMS innstillinger.
Hvis dette ikke virker, kan du forsøke å velge profil manuelt, eller å endre profil (det kan ligge flere inne som standard, eksempelvis Telenor Norway og Telenor Corp). Hvis dette er tilfellet, bytt eller velg profil slik:

  1. Klikk på pil høyre på startskjermbildet
  2. Klikk på Tilkoblingsoppsett
  3. Velg Bytt til en annen datatilkoblingsprofil for mobiloperatøren
  4. Klikk i Operatør-feltet, og velg profilen du vil bruke

 

HTC One X
  1. Åpne startsiden, og trykk på tannhjulknappen.
  2. Trykk på Mobildata/mobilt nettverk – deretter Nytt APN
  3. Angi innstillingene (APN osv, se over)
  4. Lagre disse
  5. Velg så nye navn på APN-navn på APN-er-skjermen

 

iPhone

Gå inn på Innstillinger -> Generelt -> Nettverk -> Mobildatanettverk
Feltene hvor det står brukernavn og passord skal ikke fylles ut.

iphoneinstillinger

Android
  1. Gå inn på Innstillinger→ Trådløst & Nettverk → Mobile nettverk.
  2. Sett en hake ved Dataroaming/Datatrafikk/Mobildatafor å gi telefonen tillatelse til å bruke mobildata. Velg OK dersom du får en advarsel når du aktiverer dataroaming/datatrafikk/mobildata.
  3. Velg «Navn på aksesspunkt»trykk Meny og velg Gjenopprett til standard
  4. Trykk igjen Meny→ Nytt APN og fyll inn følgende info:

samsunggalaxyinstillinger

Send oss en melding

Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en melding og vi kontakter deg!

Andre kategorier

Kontakt oss

Åpningstider

    Vi holder åpent alle hverdager.

  • Telefon: kl. 10 til 15
  • Utenfor åpningstid kan kundesenteret kontaktes på e-post.

Følg oss på facebook