Faktura

Hva må du gjøre?

Hvis du er uenig i din faktura eller ønsker å klage på vår tjeneste så ta kontakt med oss så fort som mulig på ks@telipol.no eller 21555770. De aller fleste henvendelser løses i løpet av kort tid. Hvis det er feil eller mangler fra vår side så vil det gis kompensasjon for dette når saken er avklart.

Hva hvis vi ikke kommer til enighet?

Hvis vi mot formodning ikke kommer til enighet kan du kontakte klageinstans for elektronisk kommunikasjon: www.brukerklagenemda.no.

Brukerklagenemnda er ikke en domstol, men en nøytral og uavhengig nemnd som skal sikre en rimelig, rettferdig og hurtig behandling av tvister mellom brukere og tilbyderen.

ODR portalen kan anvendes ved behandling av sak mellom partene: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main

 

 

Vi har en minstefakturering og sender ikke ut faktura før den har oversteget 10kr. Det vil si at om dine faste avgifter og forbruk er under 10kr vil du ikke motta faktura før neste måned.

Vi sender som regel ut faktura til din e-post, så sjekk gjerne din e-post adresse på MinSide for å se om den stemmer. Ta kontakt på ks@telipol.no så kan vi sende deg kopi av faktura hvis denne ikke har kommet frem.

Vi tilby for tiden ikke eFaktura, men jobber med å få dette på plass så fort som mulig. Vi vil sende ut informasjon om dette så fort vi har tjenesten klar.

AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av regninger. Banken sørger for at regningene dine betales direkte fra konto på forfallsdato.

Fordeler med AvtaleGiro
  • Banken ordner betalingene for deg på forfall
  • Du unngår purringer og renter ved for sen betaling
  • Du blir alltid varslet i forkant av en betaling
  • Du kan enkelt stoppe enhver betaling før den forfaller
  • Du har alltid full oversikt og kontroll med konto, via kontofon, nettbank og kontoutskrift

AvtaleGiro er den rimeligste måten å betale regninger på, og du får ikke fakturagebyr.

Hvordan bestiller jeg AvtaleGiro?

Gå til AvtaleGiro i nettbanken og opprett en avtale med vår betalingspartner Erate AS.

Bruk KID-nummeret på din siste faktura fra oss som referanse når du skal opprette AvtaleGiro i nettbanken.

Hvis du har vanskeligheter med å betale faktura en måned kan vi utsette din forfallsdato med opptil 7 dager. Kontakt kundeservice på ks@telipol.no hvis du har spørsmål rundt betaling av din faktura.

Hvis du har blitt fakturert for servicetjenester så er dette normalt samtaler til kundeservice tjenester (for eksempel banken) – Femsifrede nummer, 810 og 815 nummer regnes som servicetjenester.

Du kan se spesifisering på dette ved å logge inn på MinSide.

For å spare penger på disse samtalene lønner det å ringe til alternative numre – vi anbefaler å søke på nummeret du skal ringe på denne siden: www.tlfnr.com

Heldigvis så har det nylig blitt lovpålagt av alle bedrifter og organisasjoner å opplyse om et mobil eller fastnummer til kundeservice, i tillegg til spesialnummer. Det kan også se ut til at myndighetene vil regulere prisene på spesialnummer i løpet av 2019.

Hvis du skal ringe oss på kundeservice, så husk å ring 21 55 57 70. Dette er er vanlig nummer som inngår i dine inkluderte minutter.

 

En innholdstjeneste er digitalt innhold som man kjøper og betaler via mobilen. Dette gjennomføres som regel via 4- eller 5-sifrede nummer. Det kan f.eks. være ringetoner, logoer, stemmeavgivning via mobil, spill, betaling for annonser eller bompasseringer, parkering eller varslingstjenester.

Noen innholdstjenester fungerer som abonnement, så vær oppmerksom på at det kan innebære en avtaletid. Prisene for disse tjenestene er noe de ulike tilbyderne bestemmer selv. Telipol viderefakturerer altså kun kostnaden for tjenesten.

Det skal være mulig å stoppe de aller fleste innholdstjenester ved å sende STOPP til avsendernummeret for den aktuelle tjenesten. I hver melding som mottas skal det stå informasjon om hvordan tjenesten stoppes.

Sperre for innholdstjenester

Du kan sperre for innholdstjenester på MinSide eller ved å sende en e-post til ks@telipol.no.

Sperring av innholdstjenester gjelder også MMS til 4- og 5 sifrede nummer. Det er også mulig å sette opp en generell beløpsgrense på ditt abonnement for å begrense ditt totale forbruk – ta kontakt via kundesenteret hvis du ønsker dette.

Jeg er ikke enig i beløpet jeg har blitt fakturert for

Telipol viderefakturerer kun tjenester du bestiller via mobilen. Du kan enkelt logge deg inn på https://strex.no/min-side/ så vil du få oversikt på hva som er belastet. Her får du også oversikt over hvem du kan kontakte hvis du har en innsigelse.

Våre fakturaer sendes ut i begynnelsen av hver måned og har 14 dagers forfallsdato.

Faktura kan mottas pr post eller e-post. Vi anbefaler at du setter opp AvtaleGiro i nettbanken. Da sparer du tid, penger, og bidrar med å ta vare på miljøet. Gå til AvtaleGiro i nettbanken og se etter vår betalingsapartner, Erate AS.

Fakturaen inneholder som regel månedsavgift på forskudd, og samtaler for foregående måned.

Kontonummer: 1503 25 30769 (Erate AS vil komme opp som mottager)

KID nummer: Hver faktura har sitt eget KID nummer

BIC/Swift: DNBANOKKXXX

IBAN: NO83 1503 2530 769

Hvis mobilen din er mistet/stjålet kan du sperre abonnementet ved å logge inn på MinSide:

Trykk på «abonnement» øverst på siden, gå på nummeret det gjelder, så på fanen «SIM-kort».

Merk at du må kontakte oss for å åpne abonnementet igjen.

Du kan også sperre abonnementet ved å sende e-post til ks@telipol.no. Hvis mobilen blir funnet igjen så kan du sende e-post til samme adresse for å åpne ditt abonnement igjen.

Hvis ditt abonnement er sperret grunnet manglende betaling er det viktig at du betaler utestående faktura snarest og sender oss kvittering fra nettbanken til ks@telipol.no – så åpner vi abonnementet så fort som mulig.

Du finner fakturakopi (i PDF format) og spesifisert faktura på MinSide eller ved å sende e-post til ks@ncw2411.nclhot1.netclient.no

Abonnementsavgiften faktureres en måned på forskudd. Det vil si at hvis du eksempelvis blir kunde 15. mai, vil du på første faktura i juni betale faste avgifter for 15. – 31. mai, i tillegg til hele juni og juli. Fra neste faktura betaler du kun for en måned.

Send oss en melding

Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en melding og vi kontakter deg!

Andre kategorier

Kontakt oss

Åpningstider

    Vi holder åpent alle hverdager.

  • Telefon: kl. 10 til 15
  • Utenfor åpningstid kan kundesenteret kontaktes på e-post.

Følg oss på facebook