Med Telipol abonnement får du tilgang til WiFi tale tjenesten fra Telenor.
WiFi Tale tar i bruk muligheten til å sende data over trådløst nettverk ved at lydinformasjonen sendes som datapakker. Dette betyr at steder hvor det ikke er mobildekning, men har innlagt fast bredbånd vil du kunne bruke mobilen som normalt så lenge den er tilkoblet det trådløse nettverket.
Beveger du deg bort fra det trådløse nettverket, vil mobilen automatisk koble over til 4G-nettet. Om 4G-dekning ikke er tilgjengelig, vil samtalen bryte.
WiFi tale fungerer på de fleste nyere smarttelefoner. Du vil ha et valg for å skru av og på dette i innstillinger menyen.
Telipol sine kunder har Telenor-dekning. Dette vil si at alle kundene våre får samme dekning og kvalitet som om de hadde vært Telenor-kunder direkte.
Hvis du får feilmelding og får ikke tastet PIN koden så kan det være at din mobil har en operatørlås – les mer om dette her: Operatørlås
Hvis mobilen din ikke er operatørlåst kan du prøve følgende:
HD Voice reduserer bakgrunnsstøy, samtidig som stemmen høres ekstremt klart og tydelig. Det som skal til for at du også skal kunne oppleve dette er:
Telipol tilbyr Telenor-dekning, og har derfor 4G-dekning alle steder hvor Telenor tilbyr dette.
Du kan sjekke om det finnes dekning for 4G i ditt område. Dette sjekker du enkelt direkte i dekningskartet – http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp
Mobilen sin må støtte 4G. Alle våre nye SIM-kort er klargjort for 4G.
Alle våre abonnement har «Fri hastighet» – noe som innebærer at vi ikke setter noen begrensninger på hastigheten din, bortsett fra de fysiske begrensningene som finnes i nettet lokalt.
Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en melding og vi kontakter deg!
Vi holder åpent alle hverdager.