Dekning

Med Telipol abonnement får du tilgang til WiFi tale tjenesten fra Telenor.

WiFi Tale tar i bruk muligheten til å sende data over trådløst nettverk ved at lydinformasjonen sendes som datapakker. Dette betyr at steder hvor det ikke er mobildekning, men har innlagt fast bredbånd vil du kunne bruke mobilen som normalt så lenge den er tilkoblet det trådløse nettverket.

Beveger du deg bort fra det trådløse nettverket, vil mobilen automatisk koble over til 4G-nettet. Om 4G-dekning ikke er tilgjengelig, vil samtalen bryte.

WiFi tale fungerer på de fleste nyere smarttelefoner. Du vil ha et valg for å skru av og på dette i innstillinger menyen.

Telipol sine kunder har Telenor-dekning. Dette vil si at alle kundene våre får samme dekning og kvalitet som om de hadde vært Telenor-kunder direkte.

Hvis du får feilmelding og får ikke tastet PIN koden så kan det være at din mobil har en operatørlås – les mer om dette her: Operatørlås

Hvis mobilen din ikke er operatørlåst kan du prøve følgende:

  1. Skru av og på mobilen – dette pleier å løse de fleste problemer!
  2. Hvis dette ikke hjelper, forsøk å sett inn SIM kortet i en annen mobil for å finne ut om det er mobilen eller SIM kortet det er noe feil med.
  3. Hvis SIM kortet ikke fungerer i en annen mobil så kan du sende oss en e-post til ks@ncw2411.nclhot1.netclient.no så skal vi se nærmere på problemet.

HD Voice reduserer bakgrunnsstøy, samtidig som stemmen høres ekstremt klart og tydelig. Det som skal til for at du også skal kunne oppleve dette er:

  1. Du må befinner deg på 3G eller 4G-nett (ses i displayet på din mobil).
  2. Du må ha en telefon som støtter HD Voice.
  3. Personen i andre enden må også oppfylle disse kriteriene.

Telipol tilbyr Telenor-dekning, og har derfor 4G-dekning alle steder hvor Telenor tilbyr dette.

Du kan sjekke om det finnes dekning for 4G i ditt område. Dette sjekker du enkelt direkte i dekningskartet – http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp

Mobilen sin må støtte 4G. Alle våre nye SIM-kort er klargjort for 4G.

Alle våre abonnement har «Fri hastighet» – noe som innebærer at vi ikke setter noen begrensninger på hastigheten din, bortsett fra de fysiske begrensningene som finnes i nettet lokalt.

Send oss en melding

Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en melding og vi kontakter deg!

Andre kategorier

Kontakt oss

Åpningstider

    Vi holder åpent alle hverdager.

  • Telefon: kl. 10 til 15
  • Utenfor åpningstid kan kundesenteret kontaktes på e-post.

Følg oss på facebook